• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۶/۱۶ 
شهردار نهاوند:
ایستگاه پمپاژ دائم برای بام نهاوند ایجاد می‌شود

 

مادستان

 نهاوند-معصومه کمالوند - خبرنگار همدان پیام: 2 سالی می‌شود که جان گردشگری در بام نهاوند رونق گرفته است، طرح‌های متفاوتی که ظرفیت و توانایی این موقعیت بکر و خفته را نمایان کرده است، هنوز پروژه ساماندهی بام به اتمام نرسیده، کارشناسان و فعالان و طراحان حوزه گردشگری بسیاری سراغی از این موقعیت گرفته و اقدامات درحال اجرا و یا انجام شده در آن را تحسین کرده‌اند.
پروژه‌ای که به‌یقین برای همیشه ماندگار خواهد شد و به یک موقعیت بکر گردشگر پذیر و زیرساختی قوی در حوزه اقتصاد گردشگری و تقویت صنعت توریسم تبدیل خواهد شد.
طرح‌های مختلفی که در این بام درحال اجرا است؛ تقریبا از آن یک دهکده کوچک گردشگری در ارتفاعی دلنشین و موقعیتی خوشایند و میهمان‌پسند آفریده است.
بام یک ظرفیت بکر بود که تقریبا ۴۰ سالی در میان مصوبات و وعده‌های جلسات توسعه شهری در غبار امروز و فرداها به فراموشی سپرده شده بود.
حالا 2 سالی می‌شود که حسین‌پور با درک موقعیت و شناسایی افق خیره‌کننده این موقعیت بکر، با تعریف یک پروژه چند فاز گسترده، به آفرینش و جان دادن شرایط منحصر به‌فردی در این بام اقدام کرده است.
شهردار نهاوند، بام نهاوند را یک فرصتی برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری در مرکز شهرستان می‌داند و اینکه خوب است گاهی مسافران برای ماندگار کردن خاطرات سفر، از مسیر سراب‌ها و مراکز گردشگری شهرستان سری هم به بام بزنند تا آن وقت مفهوم واقعی جذبه و حالِ خوبِ سفر را برای همیشه در آلبوم سفرشان به نهاوند درک و تکرار کنند.
 کاج‌های بام نهاوند سیراب می‌شوند
در کنار ایجاد امکانات متفاوتی در موقعیت بام نهاوند که در فضایی به مساحت ۱۲۰ هزار متر مربع اجرا می‌شود طرح توریستی بام نهاوند شامل ساخت سکوهای نشیمن، سینمای روباز، استخر، آبشار، ایجاد راه‌های دسترسی، جاده سلامت، نهال‌کاری و افزایش سرانه فضای سبز، ساخت سرویس بهداشتی و نمازخانه، نصب مبلمان و سنگفرش است که تاکنون برای فاز نخست آن ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده و به‌زودی هم به بهره‌برداری خواهد رسید.
اما موضوع درختان بام هم که سال‌ها به‌دلیل مشکل دیرینه نداشتن شبکه آبرسانی و نارضایتی اهالی مرادآباد (که از نگرانی‌هایشان درباره کم‌آبی نشأت می‌گرفت و دیگر اجازه آبرسانی ندادند) و راهکارهای دیگری که مقطعی بود و فضای سبز و جنگلی بام را هر بهار خشکسالی تهدید می‌کرد و بیابانی در افق این وسعت درختان قدیمی و سر سبز به انتظار نشسته بود.
پس از آن هم سال گذشته قرار بود با همکاری علوم پزشکی مشکل آبرسانی به درختان حاشیه بام رفع شود که گویا این راهکار هم چندان پاسخگو نبود و نتوانست به‌عنوان یک راهکار همیشگی خیال کاج‌های بام را سبز کند.
 ایستگاه انتقال پمپاژ آبرسانی دائم برای بام
شهردار نهاوند از اجرای یک راهکار دائمی پس از سال‌ها برای سیراب شدن درختان بام و حل مشکل بی‌آبی در این موقعیت گردشگری و فضای سبز آن خبر داده است.
محمد حسین‌پور ساخت استخر آب برای تأمین همیشگی آب بام تفریحی توریستی نهاوند را یک راهکار دائم و راه‌حلی برای پایان بی‌آبی در جنگل بام عنوان کرد.
وی با بیان اینکه آبیاری بام چند سالی است که با مشکل مواجه بوده، تصریح کرد: ساخت ایستگاه انتقال پمپاژ آبرسانی دائم بام نهاوند با گنجایش ۳۰۰ مترمکعب تنها راه نجات فضای سبز بام و اتمام ۴۰ سال سرگردانی درختان برای سیرابی است.
حسین‌پور معتقد است، اجرای پروژه تفریحی توریستی بام نهاوند و کاشت ۱۲ هزار اصله نهال و افزایش سرانه فضای سبز در آن منطقه و همچنین آبرسانی همیشگی به فضای سبز بام نقش بسزایی در توسعه و پیشرفت نهاوند خواهد داشت.

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0